piątek, 8 marca 2013

Zioła szwedzkie w Biedronce




Oryginalne Zioła szwedzkie, to znana receptura, opracowana przez lekarza, Clausa Samsta. Ich "ojciec " sam dożył sędziwego wieku 104 lat, a przyczyną jego śmierci był i tak upadek z konia. Receptura składa się z wielu ziół, niezwykle skutecznych w leczeniu wielu dolegliwości.
Swoje zioła szwedzkie, Bittnera kupiłam w Biedronce za ok 19 zł. Poniżej lista ziół wchodzących w skład receptury.
 1. wyciąg z korzenia ostryżu plamistego.
 2. wyciąg z manny.
3. wyciąg z korzenia arcydzięgla.
4. teriak.
 5. mirra.
 6. wyciąg z dziewięćsiłu.
 7. wyciąg z korzenia goryczki.
 8. wyciąg z gałki muszkatołowej.
9. wyciąg z korzenia lukrecji.
10. wyciąg z owoców anyżu gwiaździstego.
11. wyciąg z naowocni pomarańczy.
12. wyciąg z ziela piołunu.
13. wyciąg ze skórki gorzkiej,a także słodkiej pomarańczy.
14. wyciąg z kwiatów goździków.
15. wyciąg  z korzenia omamu.
16. wyciąg z pieprzu kubeba.
17. wyciąg z ziela drapacza.
18. wyciąg z kwiatów dziewanny.
19. wyciąg z korzenia galangi.
20. wyciąg z korzenia imbiru.
21. wyciąg z centurii.
22. ziele Achillea moschata.
23. wyciąg z korzenia kosaćca.
24. wyciąg z korzenia tataraku.

Co ważne- zioła nie zawierają dodatku alkoholu. 
UWAGA- jeśli stosujemy zioła zewnętrznie, najpierw należy posmarować skórę czymś tłustym.

Jak widać, lista ziół dość długa, niektórych nazw nawet nie znałam. Tradycyjnie mieszanka ma pomagać w trawieniu. Ja znalazłam też inne zastosowania ziół szwedzkich.

1. Nasączona w ziołach chusteczka, gdy przykładamy ja do czoła i na czubek głowy, wzmacnia pamięć, usprawnia funkcjonowanie mózgu. Zapobiega bólom głowy.

2. Na posmarowane jakimś tłuszczem powieki, kładziemy nasączoną w ziołach gazę- poprawia to wzrok, likwiduje stany zapalne i zaczerwienienia oczu. Zapobiega jaskrze.

3. Smarowanie ziołami skóry leczy wypryski, krosty.

4. Rozcieńczamy z wodą łyżkę ziół i płuczemy nimi jamę ustną w przypadku bólu zęba.

5. Zażywane codziennie, przez okres około 8 tygodni, rano i wieczorem po łyżce- leczą puchlinę wodną.

6. Przy zastoju pokarmu, zapaleniu piersi pomoże okład z ziół.

7. Po oparzeniu lub odmrożeniu należy  posmarować chore miejsca ziołami- przyspieszymy ich gojenie.

8. Pijmy po łyżce ziół rano i wieczorem, a znikną bóle reumatyczne.

9.  Pomocne na odciski- smarować ziołami przez 3 dni.

10. Przy bezsenności- pić na noc 1 łyżkę.

11. Na przeziębienie lub grypę- 1 łyżka ziół dziennie okaże się pomocna.

12. Leczą trzustkę, np przy cukrzycy.

13. Smarowanie ziołami leczy znamiona, brodawki, łojotok.

14. Przy zakrzepicy lub zapaleniu żył smarować ziołami chore miejsca ( najpierw smarujemy te miejsca maścią nagietkową, potem stosujemy okład z ziół)

4 komentarze:

  1. Ciekawa nowa informacja w dziedzinie ziół :) Czekam na info jak ze stosowaniem u Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dziś zaczynam stosowanie. Smaczne są.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam zielonego pojęcia , że w biedronce są zioła bittnera i nie wiedziałam że mają aż tyle zastosowań, ściskam ogromnie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja nie wiedziałam, jestem zadowolona , że je wyhaczyłam;) Buziaczki :*

      Usuń