wtorek, 26 lutego 2013

Wsparcie na froncie cz. 2- bakterie

Bardzo często z pozoru błaha infekcja wirusowa ulega nadkażeniu bakteryjnemu. Lekarz w takiej sytuacji słusznie ordynuje antybiotyki. Chciałabym Wam dodatkowo nakreślić kilka naturalnych sposobów, dzięki którym organizm lepiej sobie poradzi z bakteriami.

1. Myj często ręce- aby pobyć się bakterii z dłoni należy je myć wodą z detergentem co najmniej pół minuty.


2. Nie dotykaj dłońmi oczu, nosa, ust- w ten sposób przenosisz bakterie z dłoni na błony śluzowe.

3. Zrób syrop z czosnku- odkaża on oraz hamuje namnażanie bakterii. Weź dwie główki czosnku, drobno je posiekaj i dodaj do tego sok z 3 cytryn, 6 łyżek miodu oraz szklankę wody przegotowanej. Odstaw miksturkę na kilka godzin. Pij jedną łyżkę dziennie.



4. Napar z tymianku- zalej wrzątkiem dwie łyżeczki tymianku, odcedź, wypij.



5. Nie jedz słodyczy- cukier to pożywienie dla bakterii.


6. Ciekawostka- codziennie rano wypij sok z buraka. Zawiera on specjalny barwnik, zwany betaniną., który wnika we wnętrze bakterii i hamuje ich rozwój.

7. Jeśli masz możliwość, pij odwar z kory lapaczo. Powiem Wam, że wczoraj dopadło mnie przeziębienie. Typowe objawy, stan podgorączkowy, katar, kaszel i lekki ból gardła. Zastosowałam następująca kurację.

- na noc wypiłam szklankę odwaru z lapaczo. Kora niszczy zarówno wirusy, bakterie jak i grzyby.
- wymoczyłam stopy w gorącej wodzie i natarłam je maścią z kamforą
- na kolację zjadłam zupkę z takimi składnikami jak: cebula, czosnek, imbir.

Rano obudziłam się zdrowa.



1 komentarz:

  1. za Twoim wskazaniem kupiłam korę lapaczo, nawet nie jest taka zła w smaku, ile pijesz filiżanek dziennie ?

    OdpowiedzUsuń