niedziela, 10 lutego 2013

Sok z łopianu na trądzik

Co prawda ja osobiście nie mam większych problemów z cerą, niemniej jednak jak każdy chyba mam czasem taki dzień  że cera pokryta jest niedoskonałościami. W tym miejscu przypomniał mi się przepis, który niegdyś poleciła mi znajoma- farmaceutka. Trądzik jest niestety oznaką, że to wewnątrz organizmu dzieje się coś niedobrego.To nie jest problem jedynie naszej skóry, przyczyna leży głębiej.  Aby oczyścić skórę- musimy oczyścić organizm. Nie będę tu polecać głodówek, czy detoksów, ale prosty, sprawdzony sposób na pozbycie się wyprysków. Otóż przy skórnych problemach wszelkiej maści polecam picie soku z łopianu. Możemy sami go zrobić przeciskając przez sokowirówkę umyte korzenie łopianu, albo zetrzeć je na tarce, jednak obecnie - zimą,  możemy ratować się sokiem ze sklepu zielarskiego. Sok należy pić 2,3 razy dziennie po 1 łyżeczce zmieszanej z kieliszkiem wody. Przepis ten oczyści cerę z wszelkich zaskórników. Łopian czyści krew z toksyn, leczy nie tylko trądzik, ale wszelkie problemy skórne, nie wyłączając łuszczycy. Picie soku oczyszcza także nerki- jest moczopędny. Tradycyjnie zioło to podawano kobietom przed i po porodzie, aby zyskały one siły- ciekawe..


2 komentarze:

  1. Bardzo to ciekawe! a co myślisz o profilaktycznym piciu od czasu do czasu w celu oczyszczenia ?
    jak długo taka kuracje można przeprowadzać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planuję z początkiem wiosny rozpocząć taką kurację. Nie wiem jak długo można pić. Ja bym piła buteleczkę i robiła przerwy.

      Usuń