niedziela, 9 grudnia 2012

Przepis na rozgrzewającą herbatkę Chai Masala

Pragnę dziś przedstawić przepis na indyjską herbatkę rozgrzewającą Chai Masala- idealną na taką paskudną pogodę jak dzisiaj. Przepis dostałam od koleżanki zafascynowanej kulturą Indii. Napój jest ostry w smaku- sama nazwa Masala znaczy w języku Hindi- ostry, jednocześnie słodziutki dlatego ja nieco modyfikuję przepis, który dostałam.
Przepis obejmuje 4 porcje (filiżanki).

Składniki:
- 2 szklanki wody
- 2 szklanki mleka
- 3 łyżeczki sypanej herbaty , może być np Assam, Dilmah. Ja lubię także Earl Gray.
- 1 łyżeczka kardamonu
- 6 goździków
- pół łyżeczki cynamonu
- dosłownie szczypta imbiru
- 8 łyżeczek cukru-  ja cukru nie dodaję, ewentualnie czasem gdy mam ochotę daję miód, ale przedstawiam tutaj przepis oryginalny.

Sposób przyrządzenia:
Wodę i mleko wlewamy razem do garnka. Następnie wrzucamy wszystkie przyprawy, na koniec cukier. Doprowadzamy do wrzenia. Gdy już się zagotuje, zmniejszamy ogień i gotujemy ok 5 minut. Przed podaniem herbaty przelewam ją przez drobne sitko chcąc się pozbyć zarówno fusów jak i przypraw.

Tą herbatkę można także "podrasować" wedle swojego gustu. Istnieje wiele jej wariantów. Można dodać np mniej mleka, inne przyprawy jak czarny pieprz, wanilię. Gdy dodamy 1 łyżeczkę kakao mamy tzw. Mocha Chai- pycha. Jesli ktoś preferuje bardziej słodkie smaki, na wierzch może dodać bitą śmietanę, posypać dodatkowo cynamonem czy startą czekoladą. Polecam!
Smacznego:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz